woensdag 10 augustus 2016

Hallo! Tétouan



Ik ben vaker gevraagd om een review te schrijven over mijn rondreis in Marokko. Mijn rondreis begon in Tétouan, mijn geboortestad. Vervolgens heb ik een weekje in de rode Marrakech doorgebracht. Agadir en Taroudant was wel de moeite waard om te zien. Mijn rondreis is geëindigd in de hectische Casablanca. Binnenkort volgen er reviews over de andere steden. Maar nu eerst my city Tétouan!
De witte duif Tétouan! Een stad vol spaanse invloeden. My city ligt sletchts een paar kilometers van de middellandsezee. Het is een drukke en levendige stad en heel leuk om te bezoeken.
De stad heeft vele interssante bezienswaardigheden en attracties en je zult dan ook zeker met plezier terugdenken aan je vakantie in Tetouan.



Verken Medina

Bewonder de kleine en knusse medina! Het is heel traditioneel en bestaat vooral uit laagbouw witte huizen. Als je door de straatjes van Tetouan loopt, ontdek je dan ook keer op keer onverwachte overblijfselen van haar rijke en interessante geschiedenis. De medina wordt omringd door een muur die ruim 5 kilometer lang is. Er zijn 7 toegangspoorten die leiden naar deze Medina!


Derb  ben Moufti: De smallste in Medina, Mtamar.


De smallste steeg in Medina. Mtamar


Bezoek de souks

De souks van Tetouan zijn heel levendig en er zijn diverse pleintjes met plaatselijke gerechten, kunstnijverheid en een grote hoeveelheid aardewerk. Bezoek souk lfouki en bewonder de knusse traditionele winkeltjes. De goudenmarkt in Tarrafin.


Souk lfouki

 
L'Kharrazin

 
L'Kharrazin handgemaakte lederwaren
.
Een dagje strand

De stranden tussen Ceuta en Tetouan zijn de mooiste stranden van Marokko, en die moet je dus zeker niet missen. M'diq, Cabo Negro, Martil, Marina Smir...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht... Hoop je snel terug te zien!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...